maandag 6 juli 2015

Toeval

Zoals elk jaar rond deze tijd denk ik deze dagen veel aan Lourdes.
Lourdes in juli, rode ruitjes in de zon, vrijwilligerswerk, lachen, huilen, bier en amoureuze toestanden.
Das war einmal.

Toen ik vanmorgen inlogde op mijn werkplek en in de audiobak keek, stond er een bijdrage klaar met als titel ‘Lourdes’. Een oeroud stuk radio, dat begint op 18 minuten in de tweede audiobalk in het bijgevoegde linkje. Uit de tijd dat een radiostuk nog 30 minuten mocht duren. En alle denkbare muziek over Maria en Bernadette ruim baan kreeg.
http://petervanbruggen.eu/route-du-soleil-22-juli-2001-lo…/…

De verslaggever kwam er in 2001.
Ik kwam er voor het eerst in 2003.
In zijn stuk hoor ik mijn verwondering terug. Over alles.

Dus dat stond daar allemaal maar, in mijn audiobak, vanmorgan om 06.00.
Zoals iemand die ik in Lourdes ontmoette zou zeggen: Dit is geen toeval.
Dat is het wel. Een heel mooi toeval.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten